Za początek historii plakatu można uznać przełom XIX i XX wieku. Do rozwoju tej gałęzi sztuki przyczyniło się doskonalenie techniki litograficznej. Głównym środkiem wyrazu plakatu jest metafora, symbol, alegoria, zdjęcie lub abstrakcja. Jego specyfiką jest bezpośrednie oddziaływanie na przypadkowego widza.W latach 80-tych plakaty były bardzo popularną formą dekoracyjną szczególnie wśród młodzieży. Stosowano go również w pomieszczeniach, jako formę awangardy lub swego rodzaju szpanu. W następnych dekadach moda plakatowania zaczęła zanikać, aby pojawić się obecnie w zupełnie nowej odsłonie. Nowoczesna technologia nadruku umożliwia uwiecznienia niemal wszystkiego w plakat, włączając w to również obrazy abstrakcyjne, dodatkowo w formie przestrzennej. Ten wielkoformatowy wizerunek 3D dzięki wysokiej jakości nasyceniu kolorów wygląda niemal jak żywy we wnętrzu. To powoduje, że plakaty stają się coraz bardziej pożądanym elementem szczególnie w małych industrialnych mieszkaniach.
Nie od dziś znana jest magiczna siła kolorów, które potrafią działać cuda w zakresie optycznej iluzji. Dlatego wysoka jakość obrazu połączona z wykorzystaniem wzorów przestrzennych lub uchwyconej perspektywy dają niesamowite efekty dla naszego oka.Plakaty 3D są tak skonstruowane, by oszukać ludzkie oko. Ludzki mózg jest w pewnym stopniu ograniczony. Tym samym stosując niektóre techniki optyczne stwarzamy efekt przestrzenności i trójwymiarowości. Efekt ten sprawia, że wydruk wygląda o wiele ciekawiej i atrakcyjniej. Zwraca on uwagę widza. Ponadto w małym pomieszczeniu optycznie powiększa, dając efekt przestrzenności. Przesłanie plakatu 3d ożywia wnętrze dodając mu świeżości i pełni. Tego nie da się osiągnąć tradycyjną sztuką malarską. Dzięki właśnie tym wyjątkowym zaletom plakaty 3d stają się modnym a zarazem przepięknym elementem dekoracyjnym w każdym domu.